برای کار پایان نامه ام با دکتر کبیر صحبت میکردم. ایشون فرمودند : بدترین اختراع بشر خودکار است!! :)

استادی داشتیم که میگفتند پیچیده ترین اختراع بشر تلویزیون رنگی است. حتی از ماهواره و سکوی پرتاب و چه و چه و ... پیچیده تر است. آنها خیلی محاسبات دقیقی لازم دارند، درست! ولی تلویزیون رنگی خیلی عجیب و پیچیده است. حتی از کامپیوتر هم! (با اینکه ما رشته مون کامپیوتره، استاد اعتقاد داشتند که کامپیوتر فقط یه ماشین حساب پیشرفته است! البته شما نخوانده بگیرید..)


حالا ما موندیم و این پیچیده ترین اختراع بشر!

بعضی هابا این پیچیده ترین اختراع بشر، پیچیده ترین کارها را میکنند!

جوری سرگرمت میکنند که حتی نمیفهمی از کجا خورده ای!

کلی وقتت میرود. کلی علم لاینفع بدست می آوری.

کلی .. کلی ..


بهانه هایی که میشنوم :

- خب برای اوقات بیکاری خوبه!      اصلا مومن باید اوقات بیکاری داشته باشه؟ (توجه کنید که اوقات تفریح هم اوقات بیکاری نیست) بقدری افراد فرهنگسازِ! جامعه دلسوز این مردم شده اند که به تولید انبود فیلم و سریال رو آوردند و اجازه نمیدن که مردم بین تموم شدن یه سریال و شروع شدن بعدی یه نفس بکشند. به هر حال در قبال مردم احساس وظیفه میکنند!!


- از این سریال ها درس های اجتماعی خوبی میشه یاد گرفت!       اولا به نظر من که نمیشه! حالا بر فرض شما هم اگه بشه، نسبت به ضرری که وارد میکنه خیلی کمتره.  (بحث الان درباره تلویزیونه و نه سینما. توی فیلم های سینمایی که اول فرهنگ سازی میکنند و قبح مسائل رو از بین میبرند و بعد میگن وای چه جامعه بدی داریم. بحث طولانیه در مورد سینما..)


- آدم به خنده نیاز داره! نمیدونی چه برنامه جالبیه این خندوا...     مومن خودش باید نشاط دورنی داشته باشه. با این خنده سازی های کاذب کسی شادی به دست نمیاره. نمیفهمم چرا خیلی ها به دنبال خوشی های لحظه ای هستند. (گاهی تعجب میکنم از دوستانم که این تلویزیون رو هنوز جمع نکردند..)


- خب موقع غذا خوردن آدم سریال ببینه چی میشه؟     از کل روز خانواده فقط زمان صرف غذا و معمولا شام دور هم جمع میشن. که اون زمان رو هم تلویزیون از دستشون گرفته.


- کلی برنامه آموزشی آشپزی و خیاطی و ... داره برای خانومای خونه.     باز هم گذشته از این که خانم های خونه هم نباید اوقات بیکاری داشته باشند، به نظرم حواشی ای که خانم ها از این برنامه ها بدست میارن بیشتر: چشم و هم چشمی، مدگرایی، مصرف گرایی و ...


- از برنامه های ماهواره که بهتره!               ... بر سر ما که اصلا همچین مقایسه ای به ذهن ما باید برسه! من سکوت میکنم! درد اینجا خیلی زیاده و اگر مایل بود بحث میکنیم..


- تبلیغات!!

به قدری تبلیغات زیاد شده که انگار بین تبلیغاتشون، کمی هم فیلم و سریال پخش میکنند! اکثر تبلیغات خوردنیه. از اون طرف میگن مردم ندارن بخورن و خرج کنند و ما چقدر بدبختیم، از این طرف هی مواد جدید و خوراکی های جدید و مصرف زیاد و ... تبلیغ میشه.



فقط کافیه یه خانواده محروم از صبح تا شب تلویزیون رو نگاه کنه، تصویر همه جور خوراکی رو که نمیتونه بخره توش میبینه. و این میشه تلویزیون اسلامیزه شده!

از این طرف میگن تحریم ها! وضع معیشت و اقتصاد مردم رو خراب کرده. از اون طرف اکثر فیلم های تلویزیون خانواده های متوسط و مرفه جامعه رو به تصویر میکشه.



- کارتون ها خوبه. کمک دست مادرهاست.     این مادرهایی که حال و حوصله وقت گذروندن با بچه شون رو ندارند، حواسشون هست که چه چیزهایی به خورد بچه شون داده میشه.  اینجا یه مامان مومن با حوصله رو ببینید.


+ اینجا رو هم تازه پیدا کردم :)


نتیجه گیری : این جعبه جادو این مدلی خیلی بهتره :)